hulio.gulas.sme.sk

Hulio

Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
hulio
Vysvetlenie
 
mikchalus
mikchalus | 27.10.2020 18:37

ko ko ti na. ti ludia maju po prve chranit sami seba, po druhe ich ma chranit stat. ale nekurvit pritiom slobodu ostatnych. co robi stat ? hadze tych ohrozenych s ostatnymi do jedneho vreca. hej ty autoroko, nerobi to co davas na obrazku presne kokotkovic matkokotovic, tym ze posiela slôabych na nutene testovanie spolu s ostatnymi ??????


| 27.10.2020 19:26

ty si cisty fas mikchalus
ako sa podla teba maju chranit ti ohrozeni? nemaju chodit do obchodov, na postu, do prace ak musia? a co im pomoze ze sa budu chranit ked im nejaky nakazeny antiruskarsky kreten nachrchle do ksichtu? a ako ich ma chranit stat ked mantaci ako ty oznacuju opatrenia za zasah do slobody? keby si bol american tak by si isto bliakal ze je to racist. tu sa mozes rovno pridat ku kotlebam.


| 27.10.2020 19:50

mikchalus to podava dost drsne, ale v podstate ma pravdu. To sa ideme ozaj prisposobovat vsetkym moznym pod-skupinam ?
Nielen tym ohrozenym virusmi, ale aj autistom, farboslepym, chodokrvnym, mentalne postihnutym, albinom ... budeme vsetci prijimat opatrenia aby oni necitili ziadne nasledky ?
Rozum mi hovori, ze ak "chrchlem", tak nebudem liezt medzi ludi. Rusko virus nezastavi.
Rusko-fasisti si nasli dovod preco buzerovat a ponizovat ludi okolo seba. Keby za porusenie nariadeni, to by bolo este fajn. Ale aj za prejavenie ineho nazoru ako je teraz predpisane. To je cesta do pekla. To nie je sloboda nazoru.
... a urazat niekoho na pockanie ... to je take slovenske. Zial.


| 27.10.2020 20:04

nie, jasne, vyjebme sa na podskupiny, nech skapu, aspon sa precisti spolocnost.
takisto sa vyserme na nejakych lekarov, ktori padaju na hubu lebo nestihaju pomaly ani zakladne ukony v nasom skvelom zdravotnom systeme. vsak co ked bude u nas zomierat stovka ludi denne ako to maju teraz bratia cesi. hlavne ze budeme slobodne behat bez rusok. alebo barsjaka pica bojovnicka za slobodu dojde do nemocnice ze chce odrodit ale jebe na to ze keby bola infekcna tak nakazi vsetkych okolo. hlavne ze je slobodna, lebo ma len prava ale ziadne povinnosti.
pokial ma niekto aspon tolko rozumu ze nejde von ked chrchle, tak ok. horsie je, ze pri tomto nemusi ani chrchlat a je nakazlivy.
rusko virus nezastavi, na to si urcite prisiel po dokladnej analyze clankov na hlavnych spravach. vsak jasne ze fasisti v spolupraci s cinskymi komancmi vypustili virus len aby mali dovod buzerovat, lebo oni by inak buzerovat nevedeli.
mikchalus nadava ludom na pockanie uplne bezne, nemam vycitky vynadat jemu.


mikchalus
mikchalus | 27.10.2020 20:18

uz som to pisal: STAT MA NAKUPOIT OHROZENYM SPICKOVE RESPIRATORY ktore CHRANIA MNOSITELOV a nie okolie ako trapnucke handricky. uz som to tu pisal predtym. a mali by ich dostat od statu ZADARMO. namiestro vyhadzovania penazi na kokocke pplosne testovanie mohol stat naozaj CHRANIT OHRIOZENYCH a nie ich posielat na porazku (poovinne testovanie). ze sa maju pohrozeni chranit som myslel tak, ze nemaju chodit na hromadne podfujatia, koncerty, zapasy sportu atd. tieto by sa vtedy vobec nemuseli rusit. ruska ok na hromadnych podujatiach, ruska ok v obdchode, v mhd. ale RUSKA VONKU SU GIGAKOUKOUTINA.


| 27.10.2020 20:38

Jejdanenky, to nie je o tom, že by si niekto želal aby ludia zomierali. Ide o to nastaviť systém tak aby bol čo naefektívnejši, najmenej "stratový" (po všetkých stránkach), aby ludia netrpeli ... a ešte asi tisíc kritérií. Ak máme zachrániť jedného človeka za cenu, že 10000 ludí bude mať existenčnú krízu (z dôvodu opatrení) a budú musieť znášať následky, ktoré nespôsobili ... tak sa mi to nezdá ako vhodné opatrenie. Isteže, nedá sa vyčísliť cena ludského života. Čo sa tu snažím povedať - cena opatrení by nemala presiahnuť straty, ktoré by boli bez opatrení. A cenou nemyslím len peniaze. Žial, aj zavedené opatrenia a hlavne stav paniky má za následok mŕtvych ludí.


Xytrolin
Xytrolin | 27.10.2020 21:51

Hmmmm, cítiť tu eugeniku! :D


perez
perez | 28.10.2020 09:53

@mikchalus - dobre, ani mne sa nepáči, že dnes bežný človek nemá prístup ku kvalitnému respiratoru s filtrom trebárs FFP3. Na začiatku sa tomu dalo porozumieť, aby to ľudia nevykúpili a neostalo by zdravotníkom. Ale to, že je to stále zakázané, je podľa mňa nesprávne.
Iná vec je ale to, čo píšeš o ochrane ohrozených skupín. Problém je zadefinovať rizikové skupiny. Napríklad hranica veku. Štát zabezpečí ochranu 65 a viac ročným. A tí, čo majú 64 sú bez rizika? Môžu slobodne všade chodiť bez obmedzení, ako to navrhuješ? Alebo iné rizikové kategórie - ktoré všetky to sú? Oslabená imunita - to ako chceš zistiť? Keď má niekto ešte nediagnostikovanú chorobu, lebo sa v podstate cíti dobre? Vieme dnes úplne presne, koho určite Sars Cov-2 neohrozí? A čo obezita? Koho by mal štát zahrnúť do tejto rizikovej kategórie? Určitý typ postavy nad 98 kg? A keď bude mať človek rovnakej postavy 96kg,tak už si môže byť ako ty vravíš "slobodný"? Obávam sa, že tvoj návrh delenia na slobodných versus ohrozené skupiny, nie je zrealizovateľný. A nie každý sa cíti možno ako ty, že jeho vírus určite neohrozuje. A chce sa preto chrániť. Ale vie, že podmienkou jeho ochrany je opatrné správanie sa celej spoločnosti. Nemôže sa zatvoriť doma. Musí chodiť do práce, cestovať, nakupovať... Myslím, že to, čo najviac druhých dráždi na tvojich postojoch, je pocit, že nie si ochotný trochu obmedziť svoju "slobodu" v záujme ich ochrany. Tvrdíš, že štát sa má postarať o rizikových. To mi na teba nesedí, Mikchalus. Myslel som, že si typ čo má rád, keď štát zasahuje do osobného života čo najmenej. A radšej vnímať pod pojmom štát tých, ktorí ho tvoria. My všetci sme štát. Ako dospelé nezávislé osobnosti nepotrebujeme veľkého mača, čo nám bude prikazovať, zakazovať a vodiť nás za ručičku. My tvoríme štát a spoločnosť. Naša je aj zodpovednosť rešpektovať potreby, záujmy a slobody iných a chrániť a starať sa o slabých, chorých, ohrozených.


| 28.10.2020 11:12

@perez: sice si to vysvetlil dobre, ale myslim si, ze si len vysypal za kybel peral do valova. mikchalus a jemu podobni to nepochopia, pretoze bud to nie su schopni pochopit, alebo to nie su ochotni pochopit. a ak to nahodou aj pochopia, tak nie su ochotni pripustit a uz vobec nie priznat, ze to pochopili.


vlado
vlado | 28.10.2020 11:19

vietnam - cca 100 mil obyvateľov - 35 mrtvych
taiwan - 24 mil. obyv. - 7 mrtvych
thajsko - 70 mil obyv. - 59 mrtvych
južná korea - 52 mil. obyv. - 461 mrtvych

takže tu existuje cesta ako na to, stačí sa pozrieť na aziu. musíme pochopiťť, že toto je vírus, ktorí tu bude s nami niekoľko rokov, takže opatrenia čo sa prijimaju, maju byť dlhodobe.

nie prikazať nosiť ruška, pretože príkaz musíš raz aj zrušiť (viď česko), ale odporúčanie na nosenie rúšok, a neustále dookola vysvetľovať, prečo je ich potrebné nosiť.

každý človek si musí sám uvedomiť, že kde je riziko nákazy vyššie a kde menšie (bar vs. hokejový zápas) a na základe toho sa rozhodovať. každý musí pochopiť že treba zmenšiť sociálnu interakciu. všetko to musí byť dobrovoľné, nie príkazom.

tak ako si ráno umývate zuby, bez toho aby ste si ráno pozreli štatistiky o pokazených chrupoch za predchádzajúci deň, tak tieto opatrenia sa musia zautomatizovať a každý ich musí chápať a dobrovoľne dodržiavať.

a hlavne, vláda musí zverejňovať všetky možné dáta, musí ich ľuďom vysvetľovať aby chápali čo sa deje, prečo sa prijíma toto a hento opatrenie, čo je jeho cieľom, a čo sa stane potom. ak ľudia nemajú informácie a nerozumejú im, počúvaju kokotiny na fejsbukoch.

každý musí začať od seba a nespoliehať sa na nejakú vládu.


| 28.10.2020 12:13

@vlado: ano, mas pravdu. ja tu ale ako najvacsi problem vidim mindset obyvatelstva v nasich zemepisnych sirkach (vratane ceska), kde ked sa nieco zavedie prikazom, tak ludia povedia "mne nebude nikto nic prikazovat, mam v pici" a ked sa nieco len odporuci, tak ludia povedia "mam v pici" aj bez potreby nejakych dalsich zdovodneni. pretoze im je to nepohodlne, alebo len skratka chcu byt principialne proti. neviem presne cim je tento mindset sposobeny, mam teorie, ale na to tu teraz nie je miesto. azijske narody historicky davaju na prve miesto spolocnost a az potom jednotlivca, my to mame naopak. pre urcite veci je lepsi jeden pristup, pre ine zase druhy. ak je ohrozena spolocnost ako celok, urcite je lepsi ten prvy pristup. a ak to jednotlivec nie je schopny/ochotny prijat, nie je ina cesta ako pristupit k veci silovo. ani mne sa nariadenia nepacia, ale som ochotny ich dodrziavat v zaujme ostatnych aj seba.

este tu nejaky typek vyssie pisal, ze treba zaviest opatrenia tak, aby boli vyvazene. samozrejme, to je logicke, ale fakt neviem na zaklade akych informacii a svojich vedomosti povazuje sucasne opatrenia za nevyvazene. ok, da sa diskutovat o plosnom bezhlavom zatvarani prevadzok, ale napriklad nosenie ruska je to najmenej co mozem pre spolocnost urobit. a ano, aj v exterieri ma rusko vyznam, pokial nie som niekde v prirode, kde po mne nikto pol hodiny neprejde. pretoze aerosol s virusom sa vo vzduchu udrzi aj minuty a kludne sa ti moze stat, ze prejdes cez kychanec niekoho, kto tam uz davno nie je. existuje aj bezvetrie a je to celkom bezny jav.


vlado
vlado | 28.10.2020 12:22

neznámy: hovorím o tom, že ak raz zavedieš reštrikcie, musíš ich aj niekedy zrušiť, a my to práveže nesmieme rušiť, musí to byť dobrovoľné. nejde len o aziatov, vo švédsku nie je prkázané nosiť rúška, je to odporúčanie, ale ľudia ich nosia, pretože vedia že to má význam.

prečo si vždy po záchode umývaš ruky? prikazuje ti to niekto? keď si ich neumyješ, zomrieš? chápeš, je to dobrovoľná činnosť, ktorú robíme všetci, pretože chápeme prečo to robíme.

to isté rúška, budem ich nosiť dobrovoľne a budem to vyžadovať aj od svojho okolia, ak niekto nemá rúško tak sorry, nebavím sa s tebou.

a túto dobrovoľnosť a pochopenie toho prečo to robíme, musí byť dlhodobé, pretože ani tá vakcína tak skoro nepomôže a spoločnosť nemôže existovať v tomto chaose čo je teraz.


| 28.10.2020 12:48

@vlado: ale ved hovorim, ze to je problem myslenia nasich narodov. svedi myslia uplne inak, preto odporucania dodrziavaju a nepotrebuju nariadenia. ano, preto, lebo im su schopni a ochotni porozumiet. to ale zial nie je pripad velkej casti nasich ludi, preto u nas odporucania nefunguju.

btw, nemozes vyzadovat po niekom nieco co je dobrovolne. to je oxymoron.

ja v principe rozumiem co mas na mysli a suhlasim s tym. ale zial vnimam aj realitu nasej (rozumej sk/cz) spolocnosti, kde odporucania skratka nefunguju a neapeluju na podstatnu cast obyvatelstva.

ruky si po zachode umyvam preto, lebo som tak bol vychovany. a aj keby som nebol, ak by mi niekto vysvetlil rizika fekalnych infekcii, tak by som s tym zacal. ale ver mi, ze je spusta ludi, ktori by tie rizika oznacili za hoax a umyvanie ruk za zasahovanie do ich prav. btw, asi by si bol prekvapeny, ale ani s tym umyvanim ruk to v nasej spolocnosti zial nie je ruzove...


perez
perez | 28.10.2020 14:18

Vlado a Neznámy, klobúk dole pred vcelku kultivovanou diskusiou.
Keďže je tu asi viac prispievajúcich bez mena, neviem ktorí ste ktorí.
Chcem len zareagovať na toho, čo zlomil palicu nad mikchalusom a "jemu podobným" - Nie je treba to takto hrotiť. Náhodou, ja som si mikchalusa tu celkom obľúbil. Nepoznám ho bližšie a osobne, ale páči sa mi napr. jeho zmysel pre humor. Vie sa niekedy perfektne trafiť. Dokonca aj v tých mnohých názoroch, s ktorými s ním nemôžem súhlasiť, sú určité veci vystihnuté dobre. Svet proste väčšinou nie je čierno-biely. Myslím, že každý má svoje dôvody, prečo vidí veci tak ako ich vidí. A že ich vyjadruje, často znamená, že na niektorých veciach mu záleží. Ja by som ich neodpisoval. Vidím v tom potenciál. A že každého veľmi ľahko označí hrubým pomenovaním pohlavných orgánov? Nuž, aj to verím, že mu tento štýl raz príde ako nevhodný a míňajúci sa cieľu. Sakra, veď po sebe hneď nestrieľajme! Ak strelíš, zväčša sa ti to vráti. A čo ty vieš, možno ten druhý má silnejšiu zbraň


Xytrolin
Xytrolin | 28.10.2020 16:32

@nepochop: Tvoje otázky už medicína zodpovedala. Skús si pozrieť pár rozhovorov s Krčmérym, Kollárom a spol.


leader
leader | 28.10.2020 16:45

@vlado: mala technicka poznamka. mame tu veeeela restrikcii ktore su trvale napr povinnost nosit pas v aute


Xytrolin
Xytrolin | 28.10.2020 16:49

@vlado:nehasit elektricke zariadenie penovym pristrojom


mikchalus
mikchalus | 28.10.2020 17:12

leader: ale z pasu v aute sa nezacnem dusit a nie je mi z neho zle. (ako z ruska). a pas v aute zachranuje zivoty dokazatelne. rusko VONKU je kokotina brutal mega maxi naj na svete vo vesmire.


| 28.10.2020 18:04

@mikchalus: ak sa z ruska dusis a je ti z neho zle, tak by si sa mal dat vysetrit, pretoze nieco s tebou nie je v poriadku. su ludia, ktori pracuju s ruskom hodiny a nemaju problem, napr. lekari. s dusenim sa v rusku maju problem hlavne kotleby.

k tej tvojej brutalmegamaxi kokotine, o rusku vonku som uz pisal vyssie. ak si vo volnej prirode, samozrejme vyznam nema. ak si na rusnej ulici, tak zjavne ano, kedze sa aerosol s virusom drzi vo vzduchu aj niekolko minut, nie vzdy fuka vietor. to je odpozorovany fakt znamy uz roky bez ohladu na koronavirus a nic na tom nezmenis ani kyblom vulgarnosti.


mikchalus
mikchalus | 28.10.2020 18:59

ja mam normal teplotu 35,7. akonahle musim mat nieco na papuli, je mi zle a prehrievam sa. no vidis ale to je taka kokotina, s ruskom vonku. povedal niekto, ze na ulici kde takm er nikto nie je ho nosit netreba ??? nie, len kokocke vyebane nezmyselne plosne zakazy. btw ja sa na rusnej ulici vobec nepohybujem. a tam by som problem vobec nemal tych par malo minutiek ho mat. ide mi o ten kokotizmus, ze ho musis mat vonku vsade aj na takmer prazdnej ulici. matovicov kotozizmus.


vlado
vlado | 29.10.2020 11:26

@leade, @xytrolin: ale chapete prečo sa to nesmie, nie? ľudia však nechapu, prečo maju nosiť ruška, nechapu, prečo su zavrene reštauracie, nechapu prečo sa ide vo velkom testovať.

a chýbajú hlavne dáta, chýba analýza dát, dávanie do kontextu a vysvetlovanie tých dát do zrozumiteľnej formy.

odporúčam tento rozhovor https://www.inf...filozof-novotny


Xytrolin
Xytrolin | 30.10.2020 16:51

@vlado: Podľa mňa, skupina ľudí, ktorá nechápe prečo sa elektrické zariadenie nesmie hasiť penovým prístrojom a skupina nechápajúca opatrenia proti šíreniu covidu, má značný prienik! ;) Ale áno, chápem, že niekedy sú tie opatrenia nešťastne komunikované, ale taká je situácia... Keď sa za 50 dní nakazí 50 tis ľudí, tak to treba riešiť operatívne za jazdy.


mikchalus
mikchalus | 30.10.2020 17:31

xytrolin: ked sa po minule roky chripkou nakazilo za 50 dni 500.000 ludi (a boli medzi nimi ti co to neprezili) a este ovela viac, nikoho to ani nenapadlo nejako riesit. nieto este ze ruska VONKU a zakaz vychadzania.


Xytrolin
Xytrolin | 30.10.2020 23:59

@mikchalus:nie, lebo:1. ešte nezačali poriadne umierať naši nakazeni 2. máš zlé čísla, asi aj zlý zdroj, prípadne presne kvantifikuj 3. stačí pozrieť na excessive deaths v USA, kde to posrali, a počkať si na CR.


| 31.10.2020 05:46

@Xytrolin: hentomu zbytocne vysvetlujes, ten si bude tocit svoje no matter what.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader